Click Factory

Reaktywacja upadłego w 2005 roku forum Click Factory!

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2010-06-25 12:29:12

seba-gs

Administrator

Zarejestrowany: 2010-06-19
Posty: 16
Punktów :   

Zapis za pomocą INI

1. Co to jest INI?
INI to plik z różnymi wartościami i tekstami. INI służy do zapisywania i wczytywania wartości/tekstów do gry. Na początku pokazuje się nam okienko (podczas tworzenia pliku INI) jaki to ma być plik. Możemy wpisać np. taką nazwę: Kod:
wynikizgry

Wtedy automatycznie zmienia format pliku na INI. Można też zrobić tak: Kod:
wynikizgry.wyn

Wtedy plik INI "zakamufluje się" pod format .wyn

2. Jak z tego korzystać?
Napiszę co znaczą jego opcje w edytorze zdarzeń:
- Set current file - ustawia plik INI do którego wszystkie dane trafiają do niego. Plik INI zapisuje się do C:\WINDOWS\
- Set current group - ustawia grupę do której będą lądować wartości i teksty.
- Set current item - czyli ustawia nazwę wartości bądź tekstu.
- Set value - ustawia wartość do grupy > item'a.
- Set string - ustawia tekst do grupy > item'a.
- Save position of object - zapisuje pozycję jakiegoś obiektu do grupy > item'a. Uwaga! Ważna jest nazwa (możesz zmienić w edytorze plansz).
- Load position of object - ładuje pozycję jakiegoś obiektu do grupy > item'a.

3. Przykłady
Teraz podam przykłady:
1. Zapisanie tekstu z Edit Box'a do INI i ładowanie:

W edytorze plansz tworzymy edit box'a i 2 przyciski zapisz i ładuj. W zdarzeniach dajemy: Kod:
Początek poziomu

Pod INI bierzemy: Kod:
Set current item

Wpisujemy np. "Tekst".
Następne zdarzenie: Kod:
Przycisk Zapisz kliknięty

Pod INI bierzemy: Kod:
Set string

I wpisujemy w okienko: Kod:
Edittext$( "Nazwa edit box'a" )

Teraz zdarzenie: Kod:
Przycisk Właduj kliknięty

I pod edit box'em: Kod:
Editing > Set text

A w okienko wpisujemy: Kod:
string of$( "Ini" )


I na tym koniec przykładu. Możesz też tak zrobić z wartościami.
Tutek napisany przez "fino" z CP

Offline

 

#2 2010-06-26 07:48:54

blablarobiegry

Początkujący

Zarejestrowany: 2010-06-25
Posty: 5
Punktów :   

Re: Zapis za pomocą INI

a jak zrobić zapis GRY?

Offline

 

#3 2010-06-26 10:37:11

seba-gs

Administrator

Zarejestrowany: 2010-06-19
Posty: 16
Punktów :   

Re: Zapis za pomocą INI

Określ się XD co chcesz zapisać?

Offline

 

#4 2010-06-26 10:43:04

blablarobiegry

Początkujący

Zarejestrowany: 2010-06-25
Posty: 5
Punktów :   

Re: Zapis za pomocą INI

że masz menu i możesz wczytać 10 poziomów ale trzeba jakiś przejść żeby móc go wczytać

Offline

 

#5 2010-06-27 11:55:22

seba-gs

Administrator

Zarejestrowany: 2010-06-19
Posty: 16
Punktów :   

Re: Zapis za pomocą INI

to da się zrobić.

Najpierw trzeba utworzyć 10 plików .ini (jeżeli ma być 10 poziomów)i podać ścieżkę docelową w ten zam folder gdzie zapisana jest gra.
W grze musisz ustawić że:

Akcja: Po przejściu poziomu 1 (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Ustaw wartość 1 na 1

Akcja: Po przejściu poziomu 2 (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Ustaw wartość 2 na 1

Akcja: Po przejściu poziomu 3 (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Ustaw wartość 3 na 1

ITD. Tyle ile masz poziomów. A w każdym poziomie jeszcze tak:

Akcja: Po przejściu poziomu (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Zapisz wartość (np. 1 w zależności jaki to poziom) do pliku 1.ini


Akcja: Po przejściu poziomu (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Zapisz wartość (np. 2 w zależności jaki to poziom) do pliku 2.ini


Akcja: Po przejściu poziomu (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Zapisz wartość (np. 3 w zależności jaki to poziom) do pliku 3.ini

ITD.

W menu ustawiasz:

Akcja: Początek poziomu
Zdarzenie: Wartość 1 pobierz z pliku 1.ini

Akcja: Początek poziomu
Zdarzenie: Wartość 2 pobierz z pliku 2.ini

Akcja: Początek poziomu
Zdarzenie: Wartość 3 pobierz z pliku 3.ini

ITD. A w poziomie "Wczytaj" gdzie widać np. nazwy wszystkich poziomów tak:

Akcja: Wartość globalna 1=1, Po kliknięciu na poziom 1(np. button 1)
Zdarzenie: Przeskocz do poziomu 1

Akcja: Wartość globalna 2=1, Po kliknięciu na poziom 2(np. button 2)
Zdarzenie: Przeskocz do poziomu 2


Akcja: Wartość globalna 3=1, Po kliknięciu na poziom 3(np. button 3)
Zdarzenie: Przeskocz do poziomu 3

I tu również tak dużo ile jest poziomów. I mamy wczytywanie poziomów

wyrażenie "wartość * pobierz z pliku .ini" musisz już sam rozpracować bo nie bawię się w tym. XD

Offline

 
Copyright by Seba-GS 2010r.

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.raiders-rd.pun.pl www.0online.pun.pl www.neptunkonskiejuniorzy.pun.pl www.metro-station.pun.pl www.magicznyszczecin.pun.pl