Reaktywacja upadłego w 2005 roku forum Click Factory!
1. Co to jest INI?
INI to plik z różnymi wartościami i tekstami. INI służy do zapisywania i wczytywania wartości/tekstów do gry. Na początku pokazuje się nam okienko (podczas tworzenia pliku INI) jaki to ma być plik. Możemy wpisać np. taką nazwę: Kod:
wynikizgry
Wtedy automatycznie zmienia format pliku na INI. Można też zrobić tak: Kod:
wynikizgry.wyn
Wtedy plik INI "zakamufluje się" pod format .wyn
2. Jak z tego korzystać?
Napiszę co znaczą jego opcje w edytorze zdarzeń:
- Set current file - ustawia plik INI do którego wszystkie dane trafiają do niego. Plik INI zapisuje się do C:\WINDOWS\
- Set current group - ustawia grupę do której będą lądować wartości i teksty.
- Set current item - czyli ustawia nazwę wartości bądź tekstu.
- Set value - ustawia wartość do grupy > item'a.
- Set string - ustawia tekst do grupy > item'a.
- Save position of object - zapisuje pozycję jakiegoś obiektu do grupy > item'a. Uwaga! Ważna jest nazwa (możesz zmienić w edytorze plansz).
- Load position of object - ładuje pozycję jakiegoś obiektu do grupy > item'a.
3. Przykłady
Teraz podam przykłady:
1. Zapisanie tekstu z Edit Box'a do INI i ładowanie:
W edytorze plansz tworzymy edit box'a i 2 przyciski zapisz i ładuj. W zdarzeniach dajemy: Kod:
Początek poziomu
Pod INI bierzemy: Kod:
Set current item
Wpisujemy np. "Tekst".
Następne zdarzenie: Kod:
Przycisk Zapisz kliknięty
Pod INI bierzemy: Kod:
Set string
I wpisujemy w okienko: Kod:
Edittext$( "Nazwa edit box'a" )
Teraz zdarzenie: Kod:
Przycisk Właduj kliknięty
I pod edit box'em: Kod:
Editing > Set text
A w okienko wpisujemy: Kod:
string of$( "Ini" )
I na tym koniec przykładu. Możesz też tak zrobić z wartościami.
Tutek napisany przez "fino" z CP
Offline
Początkujący
a jak zrobić zapis GRY?
Offline
Początkujący
że masz menu i możesz wczytać 10 poziomów ale trzeba jakiś przejść żeby móc go wczytać
Offline
to da się zrobić.
Najpierw trzeba utworzyć 10 plików .ini (jeżeli ma być 10 poziomów)i podać ścieżkę docelową w ten zam folder gdzie zapisana jest gra.
W grze musisz ustawić że:
Akcja: Po przejściu poziomu 1 (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Ustaw wartość 1 na 1
Akcja: Po przejściu poziomu 2 (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Ustaw wartość 2 na 1
Akcja: Po przejściu poziomu 3 (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Ustaw wartość 3 na 1
ITD. Tyle ile masz poziomów. A w każdym poziomie jeszcze tak:
Akcja: Po przejściu poziomu (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Zapisz wartość (np. 1 w zależności jaki to poziom) do pliku 1.ini
Akcja: Po przejściu poziomu (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Zapisz wartość (np. 2 w zależności jaki to poziom) do pliku 2.ini
Akcja: Po przejściu poziomu (np. gdy zajdzie kolizja pomiędzy postacią a metą)
Zdarzenie: Zapisz wartość (np. 3 w zależności jaki to poziom) do pliku 3.ini
ITD.
W menu ustawiasz:
Akcja: Początek poziomu
Zdarzenie: Wartość 1 pobierz z pliku 1.ini
Akcja: Początek poziomu
Zdarzenie: Wartość 2 pobierz z pliku 2.ini
Akcja: Początek poziomu
Zdarzenie: Wartość 3 pobierz z pliku 3.ini
ITD. A w poziomie "Wczytaj" gdzie widać np. nazwy wszystkich poziomów tak:
Akcja: Wartość globalna 1=1, Po kliknięciu na poziom 1(np. button 1)
Zdarzenie: Przeskocz do poziomu 1
Akcja: Wartość globalna 2=1, Po kliknięciu na poziom 2(np. button 2)
Zdarzenie: Przeskocz do poziomu 2
Akcja: Wartość globalna 3=1, Po kliknięciu na poziom 3(np. button 3)
Zdarzenie: Przeskocz do poziomu 3
I tu również tak dużo ile jest poziomów. I mamy wczytywanie poziomów
wyrażenie "wartość * pobierz z pliku .ini" musisz już sam rozpracować bo nie bawię się w tym. XD
Offline